• يکشنبه ٢٩ بهمن ١٤٠٢-١٠:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٦٢
چمران مطرح کرد:1-216

واکنش به پخش فیلم جنایات داعش در مترو/ ایران با «آرمان» و «آذرخش» دست بلند قدرت را دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خرسندی از دستیابی ایران به تکنولوژی های جدید دفاعی کشور در واکنش به نمایش جنایات داعش در مترو تهران عنوان کرد: نمایش جنایات داعش خوب است اما اینکه در مترو این کار انجام شود یا خیر، باید بررسی شود؛ شاید نمایش دادن جنایات داعش در همان حد و اندازه صحیح نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و شانزدهمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، با مرور تاریخ معاصر انقلاب اسلامی به سالگرد تظاهرات ۲۹ بهمن تبریز که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی با عنوان قیام مردم تبریز مشخص شده‌است؛ به حوادث ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ در تبریز اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای این قیام گفت: در این روز مردم رشید تبریز در پاسداشت چهلم شهدای قم، تظاهرات بی مانندی برپا کردند که نه تنها از خشکیدن درخت انقلاب به دست طاغوت جلوگیری کرد، بلکه طومار این رژیم را نیز در هم پیچید.
وی افزود: شکل گرفتن چهلم های زنجیره ای که بعد از قیام ها صورت می گرفت تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت و یکی از برنامه هایی بود که روی سکوت شاهنشاهی تأثیر مستقیم داشت و کمر رژیم را شکست و یک امیدواری عظیم و بزرگی را در سراسر کشور به وجود آورد. چرا که برای همه روشن بود درحرکتی که مردم آذربایجان در تاریخ انقلاب ثبت کردند؛ پیروزی انقلاب، حتمی و قطعی است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به نامگذاری روز 29 بهمن به عنوان روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی سالها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و ایشان مبدع این حرکت مهم و حیاتی برای بی اثر کردن تحریم های غرب علیه ایران اسلامی بود؛ امیدواریم این دو موضوع مهمی که در ماهیت بهم پیوسته است بتواند به صورت ویژه در دولت سیزدهم عملیاتی شده و اثرات آن برای کشور و ملت ملموس شود.
وی همچنین، دستاوردهای جدید دانشمندان و پژوهشگران عرصه دفاعی کشور در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در ساخت و رونمایی از سامانه‌ موشکی ضد بالستیک آرمان و پدافند ارتفاع پست آذرخش را به ملت ایران تبریک گفت و در این باره اظهار داشت: این دستاوردها و توانمندی های دفاعی در هر سطح و از هر حیث برای همه ما و ملت ایران ارزشمند بوده و با ورود سامانه‌های جدید به شبکه پدافندی کشور دست ایران در قدرت دفاع هوایی بلند تر و چند برابر خواهد شد.
چمران رونمایی از سامانه‌های موشکی کروز جدید در جزیره ابوموسی و تنب بزرگ، توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران را نیز موجب خرسندی و افزایش قدرت دفاعی کشور برشمرد و ضمن تبریک و قدردانی از تمامی تلاشگران عرصه دفاعی کشور گفت: همه ما این تلاشهای خوب را ارج می نهیم و امیدواریم که در مسیر پیشرفت پایدار و موفق باشید.
وی همچنین ضمن محکوم کردن ادامه دار بودن حملات و کشتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم مظلوم فلسطین و غزه خاطر نشان کرد: متأسفانه حمایت های غرب و امریکا همچنان به قوت خود باقی است و ما هرروز شاهد نسل کشی و کودک کشی مسلمانان فلسطینی هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به برخی کشورهای عربی-اسلامی که در قبال چنین جنایت عظیمی سکوت کرده و در پشت صحنه با این رژیم منحوس همکاری می کنند؛ گفت: این چنین عملکرد شما مایه شرمساری و تأسف جهان اسلام است و این چنین رفتارها به صراحت بی غیرتی و آشکار کردن خوی غیر انسانی شماست و بدانید که تک تک شما در این جنایت ها و خون های ریخته شده سهیم هستید.
وی به شهادت 4 تن از اصحاب رسانه و خبرنگاران فلسطینی در چند روز اخیر اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه آمار شهدای خبرنگار فلسطینی به بیش از 100 تن رسیده و این رقم بالایی است. به طوری که اگر اتفاقی برای یک خبرنگار در هرکجای جهان رخ دهد؛ غول های خبری دنیا قیل و قال فراوانی راه می اندازند. اما در برابر شهادت این صدوچند نفرخبرنگاران غزه، سکوت عجیب و مرگباری رسانه های غربی و حامی صهیونیسم را فرا گرفته و همچنان ادامه دارد.
چمران در پایان با بیان اینکه علیرغم این سکوت خبری، مردم بیدار در سراسر جهان این چنین رفتارها را قبیح دانسته و درقلب همان کشورهای حامی اسرائیل تظاهرات های ملیونی را به تصویر کشیده و منتقد دولت های خودشان بودند؛ خاطر نشان کرد: این چنین همکاری غرب با رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانی از ادامه کشتار مسلمانان فلسطینی مایه خفت تمدن غرب است. مضافاً بر اینکه این اقدامات همه مسائل حقوق بشری را زیر سئوال می برد.
وی افزود: امیدواریم کشورهای عربی و اسلامی چشمان خود را باز کنند و در طرف حقانیت ماجرا باستند چرا که این غفلت ها، سکوت ها و این به خواب زدگی ها مایه تعجیل در سقوط آنان خواهد شد.
 
واکنش چمران به پخش فیلم جنایات داعش در مترو / خودروهای با پلاک شهرستان نباید در تهران فعالیت کنند
مهدی چمران در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افرادی که شب عید کسب و کاری ندارند و می‌خواهند از موقعیت استفاده کنند؛ باعث بساط گستری و راه بندان می‌شوند، اظهار کرد: قرار شده در دو فضا این افراد مستقر شوند؛ البته به این شرط که موقت باشد نه دائمی.
وی با بیان اینکه دست‌فروشی شغلی نیست که بتواند پروانه دریافت کند؛ یادآور شد: کسانی که در سختی و تنگنا هستند ناچارند به دست‌فروشی روی بیاورند و در مواردی، زمینه آزار مردم فراهم می‌شود؛ البته مردم نیز از دست‌فروشان خرید می‌کنند.
چمران با تأکید بر اینکه خودروهای با پلاک شهرستان ها نباید در تهران فعالیت کنند؛ خاطرنشان کرد: برخی در اتومبیل خود استراحت می‌کنند که تعداد بالای این خودروها منجر به ازدحام می‌شود. ضمن اینکه معاینه فنی این خودروها در سایر شهرستان ها مطابق با معاینه فنی استاندارد در تهران نیست. بنابراین خودروهای دودزا در این شهرها معاینه فنی می‌گیرند و در تهران تردد می‌کنند. لذا باید به صورت مشخص روی این موضوع کار شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه انتقال تکنولوژی و کمک به سرعت‌بخشی در ساخت و ساز مسکن ایرادی ندارد؛ گفت: مدتی از نیروهای ترکیه برای سرعت در ساخت و ساز استفاده شد. ما به دیگر کشورها برای مسکن‌سازی نیاز نداریم و تنها می‌توان از تکنولوژی استفاده کرد. البته زمانی وزارت دفاع ساخت سریع را انجام داد که متأسفانه دنبال نشد.
وی ادامه داد: قرارداد مالی ساخت و ساز مسکن بین شهرداری و چینی‌ها باید در شورا تصویب شود. اما ساز و کار استفاده از این ظرفیت باید توسط سازمان‌های متولی دنبال شود.
چمران با بیان اینکه نمایش جنایات داعش خوب است اما اینکه در مترو این کار انجام شود یا خیر، باید بررسی شود؛ گفت: باید اندازه نگه داشته شود و شاید نمایش دادن جنایات داعش در همان حد و اندازه صحیح نباشد.
 
کد خبر: 1-216

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: